סיור באוונגרד רזידנס

הוזמנתי עם עיתונאים נוספים לסיור היכרות ב'אוונגרד רזידנס' בעקבות רכישת מתחם הדיור היוקרתי על ידי משה מנו - איש הספנות, המלונאות והנדל"ן, שנכנס לתחום הדיור המוגן ## במסגרת הסיור ביקרנו בדירותיהם של כמה מהדיירים, התרשמנו מהעיצוב ומהתנאים שמציע המקום, וגם הוזמנו לארוחת צהרים מצוינת

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

צילום: מ.ל.ת

אני רוצה להאמין שעוד רחוק היום בו אעזוב את ביתי לטובת בית דיור מוגן. אבל השנים לא עוצרות, מחוגי השעון מסתובבים ומתקדמים, ואני מבין שיום יבוא וכנראה שאעשה את הצעד הזה.

בלי קשר להרהורים מהסוג שהזכרתי קודם, קיבלתי הזמנה לבקר במתחם הדיור המוגן "אוונגרד רזידנס", לבני הגיל השלישי, שממוקם בקרבת מרכז הכרמל, ממש לצד גן שמואל ברחוב היינריך היינה. בתור ילד שגדל בקרבת מקום, ביליתי שם לא מעט.

ההזמנה הגיעה בעקבות רכישת המתחם היוקרתי על ידי משה מנו, הבעלים של קבוצת מנו ספנות ומנו אחזקות, שהרחיב את תחומי פעילותו ונכנס לענף הדיור המוגן.

במאמר מוסגר אציין, שהיות ואני נחשב למרצה מבוקש בתחום התרבות, הרי שלצד הרצאות שאני מקיים בקביעות לגופים כמו הסינמטק, חברת החשמל, קופ"ח מכבי, צים, ההסתדרות, עיריית חיפה וכיו"ב - אני מוזמן להרצות גם בבתי דיור מוגן נחשבים ברחבי המדינה, ובכללם גם באוונגרד רזידנס. ההזמנה הנוכחית איפשרה לי להכיר מקרוב את נפלאות המתחם.

אוונגרד כולל מבנה היסטורי בסגנון "באוהאוס”, ששוחזר ושופץ בעזרת מומחים, בצמוד אליו תוך שילוב מקסימאלי נבנה בניין חדיש, הכולל 8 קומות (כולל קומת קרקע וקומת גג), וכן 7 קומות תת קרקעיות מתוכן 4 חניות עם 90 מקומות. 

הגענו לשם, כמה עיתונאים מקומיים, על מנת להתרשם במו עינינו. ליוו אותנו בסיור איריס מנו ומורן מנו, רעייתו ובנו של הבעלים החדש, ואיתם עו"ד אונציק הילברון, מנהלת המקום. 

מורן מנו. צילום: אתר כדאי לדעת

התחושה האישית שלי היתה של בית מלון ברמה גבוהה מאוד. הדיירים שפגשנו שומרים על עצמאות ופרטיות, והתרשמתי שמדובר באוכלוסייה אינטליגנטית ונעימה.

הבניין מאובטח 24 שעות ביממה, מה שמעניק לדיירים תחושת בטחון והגנה החשובה בתקופה זו במיוחד. כבר בכניסה ללובי המפואר  אתה חש את האווירה החמה, הקהילתית והאלגנטית שעוטפת אותך. הצוות אדיב, חייכני ומאיר פנים לכל מבקר.

התחלנו את הסיור בקפיטריה. שם התכבדנו במבחר עוגות ואופציות של שתייה חמה בפינת הקפה הסימפטית שעומדת לרשות הדיירים בכל שעות היממה.

הסיור, שבמהלכו הסתייענו במעלית נגישה, כלל הצצה אל בריכה מחוממת ומקורה (שכוללת מציל), חדרי כושר, ג'קוזי, חדר מוסיקה, ספרייה, חדרי חוגים (ספורט, ציור ועוד), חדר מוסיקה, פינות ישיבה ואירוח. והכול מעוצב בצורה אסתטית ויוקרתית.

המתחם כולל כ-100 דירות פאר (דירות פנטהאוז, דירות בגדלים שונים של 2-4 חדרים), שעוצבו בסטנדרט גבוה ובהקפדה על הפרטים הקטנים. כל דירה כוללת מיזוג אוויר, מטבח עם איבזור יוקרתי (מקרר, כיירים, תנור, מיקרוגל) מכונת כביסה ומייבש, שירותים וחדר רחצה מפנק, שיש רצפה יוקרתי וחימום תת רצפתי, אינטרנט וחיבור לכבלים, מרפסות מרווחות ואבזרי בטיחות כולל מערכת נוכחות והשכמה. 

הדיירים נהנים משירותי ניקיון הדירה, אחזקה, שירותי רופא, אחות מוסמכת, עובדת סוציאלית, אספקת תרופות, שירותי שח"ל, וגם הרצאות וארועי תרבות. הם גם יכולים ליהנות משירותי מספרה, פדיקור ומניקור וקוסמטיקה.

בדירתה של משפחת גנץ. צילום: מ.ל.ת

כדאי להזכיר גם שלמרות קרבתו של המתחם אל מרכז הכרמל ואל שדרות מוריה שמהווים את ציר התחבורה המרכזי על הכרמל, המיקום הוא ברחוב שקט ונעים. את הבניין סובב גן בוטני מרהיב עם עצים עתיקים, שטחים ציבוריים ירוקים ובסמוך גן ציבורי (גן שמואל).

התרשמנו מדירת הגן הנפלאה, כולל העיצוב הפנימי, של בני הזוג יהודית ופרופ' אברהם הרשקו, ביוכימאי ישראלי, פרופסור בפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה וזוכה פרס נובל לכימיה לשנת 2004 (ביחד עם אהרון צ'חנובר). דירתם מוקפת גינה מטופחת, שבה משקיע פרופ' הרשקו את שעות הפנאי שלו. רעייתו יהודית, שמשמשת בתפקיד יו"ר ועד הדיירים במקום, דואגת למלא את בקשות הדיירים. היא סיפרה שדלתה של המנהלת תמיד פתוחה לפניה.

אצל משפחת הרשקו. צילום:  מ.ל.ת

במסגרת הסיור התארחנו בדירתה המרשימה והמעוצבת של רותי גנץ, אלמנתו של שמואל גנץ, מי שהיה מנכ"ל עיריית חיפה ונפטר לאחרונה. רותי גנץ שיבחה את הקשרים החברתיים ואת חיי התרבות שמאפשר לה המיקום המצוי של המתחם, בקרבת האודיטוריום והסינמטק. אהבנו גם מאוד את הציור הנפלא שהציגה בפנינו.

ביקרנו גם אצל פרופ' זאב עזרא מהטכניון, שסיפר על לבטיו הקשים לפני שעזב את הווילה שלו ברחוב הולנד שבשכונת דניה. הוא מאוד אהב את ביתו הקודם, אבל בעקבות נפילה שחווה יעצו לו סובביו לעבור לבית דיור מוגן. הוא הגיע לכאן ללא התלהבות גדולה, אבל כעת הוא מרוצה מאוד מהמעבר ולא מתחרט לרגע על השינוי שעשה. 

פרופ' עזרא בדירתו. צילום: אתר כדאי לדעת

במסגרת הסיור הוזמנו להישאר גם לארוחת צהרים, ונאמר לנו שזו ארוחה אופיינית למקום, והיא לא שודרגה לכבודנו. בתור מי שמסקר, בין היתר, מסעדות במשך שנים רבות, הופתעתי לטובה. מאוד. מבחר המנות הראשונות שהוגשו לשולחן כלל כמה סלטים טעימים מאוד, מרק שעועית ואת לחם הבית. לעיקרית, התבקשנו לבחור אחת מבין ארבע מנות: דג סלמון בתנור, פילפל ממולא, פרגית על האש וקבב על האש. אני בחרתי בדג הסלמון, והוא פשוט היה מצוין! רך ועסיסי. התוספות החמות כללו אורז עם פטריות, פתוחי אדמה ובטטה אפויים בתנור ושעועית ירוקה. הסתפקתי בשעועית, וגם היא היתה מוצלחת. המנהלת הנחמדה שישבה לצדי, הבחינה בשביעות הרצון שלי מהארוחה, והציעה לי לטעום גם מהפילפלים הממולאים. הודיתי לה, אבל כבר הייתי שבע והבטחתי שבהזדמנות אחרת.

נפרדנו מהמארחים הלבביים, ורגע לפני שנכנסתי למכוניתי שחנתה בחוץ, העפתי מבט נוסף לעבר המתחם. מי יודע, מאוד ייתכן שאמצא את עצמי שם, ולאו דווקא בתור מרצה לשעה קלה אודות מוזיקה ותרבות. בינתיים, אמליץ עליו למכרים שמתחילים לחשוב על מגורים איכותיים לגיל השלישי.

צילום: מ.ל.ת