כשהפרח נפתח: סיפור אהבה חוצה גבולות

רומן חדש ונועז לרונית סטלקול אברם – 'כשהפרח נפתח' ## סיפור אהבה חוצה גבולות, המשלב היבטים מעולמות הרוח, לצד תיאורים אירוטיים, חושניים ונועזים ## מסיבת השקה בקרוב...

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

צילום: אלבום פרטי

רונית סטלקול אברם, ילידת ותושבת העיר טירת הכרמל, חובקת רומן חדש - "כשהפרח נפתח". רונית היא מאמנת תודעה, מורה רוחנית, סופרת ועורכת דין. 

הרומן, שראה אור בהוצאת 'ארגמן-מיטב', מתאר סיפור אהבה יפהפה וחוצה גבולות, המשלב היבטים מעולמות הרוח, לצד תיאורים אירוטיים, חושניים ונועזים. 

בניגוד לזילות שנעשית למיניות בעידן שלנו, מציבה רונית בספרה את המיניות במקומה המקודש, והטבעי, כאפיק תקשורת עמוק ומשמעותי בין בני זוג אוהבים, תחת ביטוי סתמי לפורקן ייצרי ושטוח. 

זהו ספרה השלישי של רונית, לאחר שבשנה שעברה הוציאה לאור את ספר הילדים הייחודי "סיפורי תומי תום", ובשנת 2013, את הרומן הראשון – "משהו בי יודע". 

צילום: קרן ליברמן

רונית נשואה לאביאל אברם, אם לשלושה וסבתא לשניים. רונית עבדה כגזברית בהסתדרות החדשה במרחב חיפה, ולאחר מכן כמזכירת איגוד מקצועי וכמייצגת עובדים בבית הדין לעבודה. כיום היא מנהלת קליניקה אימונית, רוחנית, תחת השם "לתפוס את הרוח", שבמסגרתה היא מסייעת לאנשים להתמודד עם משברי החיים ולצאת מהם לדרך חדשה, בגישה ייחודית ומשנת חיים. 

עלילת הספר מפגישה אותנו עם מרצה דעתנית וחריפה, שנקלעת בהפתעה גמורה למערבולת מינית, עוצמתית ובלתי נשלטת, עם סטודנט צעיר ומבריק שלה. מתוך להבות תשוקתם המשכרת, תופס סיפור אהבתם מימדים שקוראים תיגר על מערכות הזוגיות שלהם, שהיו עד להיכרותם, ללא דופי. אהבה מוטרפת זו, נותרת חיה ובועטת, גם נוכח אירועים מפתיעים ומשני חיים, שהגורל מזמן לשניהם. 

רונית, מה מיוחד בסיפור האהבה שמתגלה בספרך? 

הספר מתאר מערכת יחסים אסורה, אשר דווקא בתוכה מתגלות אמיתות גדולות, שמייצרות חיבוטי נפש ומעוררות המון שאלות על האהבה ומגבלות ביטויה בתרבות שלנו, בד בבד עם עלילה אותנטית, מרגשת וקולחת. 

הספר חוצה את הקווים של המקובל והנהוג ומניח את המילה "מוסרי" לדיון. מה מוסרי בעצם? האם מוסר הוא יציר התקופה? יציר התרבות? יציר הבריאה? מיהו שקובע מהם הגבולות שלו? 

תשובתו של הרומן לשאלה נוקבת זו, היא שהאהבה, שחזקה מכל כוח בטבע, ושמתפעלת פה את הכול, היא הסמן הימני, אשר מכתיב את האסור ואת המותר. 

איך נולד הספר? 

כמי שליוותה כבר בשנת 2012, בקליניקה הראשונה שלי, מתאמנים בתהליכים מרפאים ומשחררים, מן המצוקות שאיתם הגיעו אליי, נחשפתי לסיפורי חיים מגוונים ולחוויות שהיו רחוקות מעולמי, אך שנגעו עמוקות בלבי. ככותבת מאז ילדותי, ולאור חשיפתי לכל אלו, הייתה הדרך לכתיבת ספר באופי הזה, טבעית מאוד. 

גירסתו הראשונית של הספר, נחה אצלי במגירה במשך שנים ארוכות, עד שראובן שבת, המו"ל המקסים שלי, שאותו הכרתי רק לפני שנה, שמע עליו ממני והאיץ בי לשלוח פרק להתרשמותו. בהתלהבותו הרבה, הוא בישל בי את התעוזה לצאת עם היצירה הזו החוצה. הספר הזה, הוא הבטיח, יניף על כנפיו כל יצירה נוספת שכתבתי ושעוד אכתוב. 

עברנו כמעט שנה של הגהות, תיקונים, עידונים, חלק מהאפיזודות נשמטו ומה שנשאר, גם אם פורץ גבולות, נועד משמיים להישאר. למי שבוחר לצלול לתוכו, מומלץ שיעשה זאת, רק אם יש בו יכולת להישאר פתוח, להיות גמיש מחשבה וקרוב ללב, אחרת, הספר לא בשבילו עדיין. 

עד כמה דומה גיבורת הספר לסופרת שכתבה אותו? ובכלל, מה שאבת מתוך החיים האישיים שלך? 

מגיל צעיר מאוד נתפסה האהבה בעיניי כדבר מקודש. הוריי האהובים הציגו מולנו סיפור אהבה יוצא דופן, רווי הקרבה ומסירות הדדיים, נאמנות מוחלטת ואכפתיות עמוקה האחד כלפי השנייה. הוריי מדברים ביניהם בעיניים. כשלאחד כואב, כואב גם למשנהו. אבי היה שר לי כתינוקת ולאורך שנותינו כילדים, שירי אהבה יפהפיים של פריד אל אטרש. הסרטים שבהם צפינו בילדותנו, דיברו אהבה, אני ספוגה בה, לכזו חתרתי וכזו מצאתי גם לעצמי, וכך גם אחיי ואחותי. בעידן שלנו, אין זה דבר טריווייאלי. בסיפור חיינו היא נמצאה היכן שמותר. 

בהרבה מן הסרטים ואצל חלק ממתאמניי, היא נצפתה במלוא עוזה, במחוזות אסורים. לבי הרגיש חצוי במקומות הללו ולכן נדדתי עם דמיוני ויצרתי יצירה שנוגעת בליבת הדילמה וחוקרת אותה מכל ההיבטים. לגבי דמיוני לנופר, ניתן לראות דרכה את העומקים הרוחניים שבהם אני מתבוננת ומנתחת אירועים בחיי, את היכולת שלי לאהוב אנשים וגם את היכולת החשובה במיוחד, לקבל ולאהוב את השונה ואת האחר ממני. 

ספרי קצת על משפחתך. 

אני ילידת טירת כרמל, בת בכורה, בין ארבעה ילדים. אבי ממוצא עירקי ואמי ממוצא רומני, הם שניהם, המקור שלי, שבו אני כל כך גאה, הם אהבות חיי. אני נשואה 33 שנים לבעלי הנדיר, אביאל, שהוא האדם הכי מפרגן ותומך שיש. אני אמא לאופיר (32), סא"ל בחיל האיסוף הקרבי, שנשוי לעדי הנפלאה ואב לשני נכדיי הממיסים, מיקה ואדם. בתי דניאל (29) היא עוזרת אישית למנכ"ל חברת סייבר, ובתי יובל (24) היא מעצבת גראפית. שלושתם מסבים לי גאווה רבה. 

צילום: קרן ליברמן

עברת שינוי ענק בתחום עבודתך ועיסוקייך... 

במשך כ-28 שנים עבדתי כשכירה במוסד ציבורי. החל מינואר 2022 הפכתי לעצמאית, פתחתי קליניקה לאימון תודעה, ולליווי רוחני ובמקביל לכך הוצאתי 2 ספרים לאור. היום אני עושה את כל מה שאני אוהבת, אחראית מא' עד ת' לכל דבר שיוצא מהקליניקה שלי. גאה בה מאוד ועוזרת לאנשים לחולל מהפכים יוצאי דופן בחייהם. 

איך ולמה אירע השינוי הזה בחייך? 

בגיל 35 התחולל מהפך משמעותי בחיי. מהרציונלית המובהקת שהייתי, בתפקידי כגזברית, הפכתי לאישה שכל בחירותיה מושתתות על תפיסות רוחניות. השינוי הזה החל בקורס שנקרא "ריפוי בשחזור גלגולים", שבו לקחתי חלק באותה תקופה. בקורס הזה חוויתי, בתהליכי תרפיה ייחודיים, גלגולים קודמים בחיי והבנתי אמיתות ששינו את תפיסתי לחלוטין. 

האם תוכלי להרחיב? 

בעקבות הכשרתי כמשחזרת גלגולים במכללה ללימודים רוחניים של ד"ר ירון זפרן, העברתי את אמי תהליך שכזה. אמי שחלתה, כבר בילדותי, בסרטן בשלפוחית השתן, דבר ששינה את חיינו לבלי הכר, גילתה במהלכו, מדוע חלתה במחלה ואף יצרנו בעקבותיו הפסקה משמעותית במיוחד, בקצב התחדשות הגידולים. הדבר הזה שלח אותי להרחיב את לימודי הרוח. חקרתי את ספרות העידן החדש באופן מעמיק, ושיניתי את אורחות חיי ואת האמונות שלפיהם אני מתנהלת, מן הקצה אל הקצה. 

זה גם שינה את פניה של המציאות שלי לחלוטין. 20 שנות לימוד ויישום שכאלה, הכוללים קורסים רבים נוספים שעשיתי בתחום, הכינו אותי, בעידן המיוחד הזה, לתפקיד חיי והוא, ללמד את כל מי שפונה ומבקש, שהכוחות לשנות את נסיבות חייו נמצאים ברשותו ושהוא למעשה לא פחות מקוסם, אשר מחזיק בשרביט קסמים מבלי להכיר את אופן השימוש בו. אני קוראת ביום יום את שפת הסימנים היקומית, וזו מנחה אותי לעבר בחירותיי. את השפה הזו אני מלמדת. 

בדרך גם למדתי משפטים, אותם סיימתי בהצטיינות יתירה, התמחיתי בפרקליטות מחוז חיפה אזרחי, והוסמכתי כעורכת דין, אך למרות זאת, בחרתי לעסוק בנתיב שלבי הוביל אליו. הודות לכובע הזה, רבים מהלקוחות שלי היום, הם רוא"ח, עורכי דין, רופאים, מנהלי חברות, פוליטיקאים וכדומה, שדווקא בשל כך מעזים לבוא וללמוד ממני את שפת הרוח. 

על איור הכריכה היפיפה, אחראי איש גורדון המוכשר, שיצירותיו מדברות את התשוקה שעליה אני כותבת. לא היה לי מושלם ממנו לתפקיד. 

מחיר כולל משלוח: 100 ש"ח לעותק, מחיר לאיסוף קבוצתי ע"י נציג: 77 שח לעותק. 

ניתן לרכוש את הרומן באמצעות פייבוקס לנייד: 050-6810762, או באמצעות ביט בנייד: 050-5710010, או בהעברה בנקאית. הפרטים ימסרו על פי דרישה.  

  • יש למסור במקביל שם מלא וכתובת למשלוח.

  • ניתן לפנות גם במייל: ronit110670@gmail.com