ארוחות בוקר במלון הבוטיק קולוני בחיפה

ארוחות בוקר לקהל הרחב במלון הבוטיק קולוני בחיפה


ברחוב הכי יפה בחיפה, שדרות בן גוריון, פועל מלון הבוטיק קולוני, שההיסטוריה המפוארת שלו החלה בשנת 1905 ## המלון מציע ארוחת בוקר בסגנון מזנון חופשי, בופה, גם למי שאינו נמנה עם אורחי המלון ## התייצבנו לטעום ולדווח...


יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

 

צילומי אוכל: עלאא זעאתרה

המושבה הגרמנית היא היהלום של חיפה, ובה פועל מלון קולוני הוותיק, שיש לו היסטוריה מעוררת התפעלות, החל משנת 1905.

המלון קולוני שוכן במבנה אבן היסטורי ומקורי שנבנה בשנת 1905 על ידי הטמפלרים בלב המושבה הגרמנית שבעיר הנמל, ממש למרגלות הגנים הבהאיים. המבנה הוקם והופעל כמלון עד שנת 1978 תחת השם 'אפינגר', על שם המשפחה הגרמנית שהקימה את המלון.

מיקי הייב, מנהל המלון. צילום: אתר כדאי לדעת

את המלון ניהלו עד ראשית שנות ה-40 של המאה ה-20 האחיות קריסטן והלנה, בצוותא עם אחיהן גוטלוב אפינגר, בעל בית מלאכה לייצור כרכרות. האחיות הצטיינו ברמת הארוחות שהוגשו במלון, שהיה חביב על הקצינים הבריטיים באותם ימים. עוד ראוי לציין, כי חברי ועדת פיל שמונתה על ידי השלטון הבריטי במאמציהם לצמוא פתרון לקונפליקט היהודי ערבי, שהו תקופה ארוכה במלון בשנת 1936. לפני מספר חודשים הגיעו לביקור במלון הנכדים והנינים של בעלי מלון אפינגר המקוריים, ומסרו תמונות אותנטיות של ועדת פיל במהלך שהותה במלון.

במהלך מלחמת העולם השנייה, נאלצה משפחת אפינגר לעזוב את חיפה, בדומה לשאר הגרמנים ששהו בארץ. המלון, המשיך לתפקד תחת השם מלון אפינגר עד שנת 1978, והפעם תחת בעלות משפחת דרזנר ולאחר מכן הוסב המלון לבית חולים פסיכיאטרי עד שנת 2005. חברת מורובטי רכשה את המלון ממשפחת דרזנר ולאחר שיפוץ יסודי ומקיף, הוא נפתח מחדש בשנת 2009 תחת השם 'קולוני חיפה'.


לרשות אורחי המלון מוגשות ארוחות בוקר מלאות וכשרות. אבל גם מי שאינו אורח המלון, יוכל ליהנות גם מהארוחה תמורת 95 ₪. הארוחות מוגשות באותו חדר אוכל בו סעדו אורחי המלון לפני 115 שנים, עם מרפסת הפונה לרחוב המושבה הגרמנית. ארוחת הבופה מוגשת בין השעות 7:00-11:00.

צילום: אתר כדאי לדעת

אנחנו הגענו לשם בשעה 10:00 בבוקר, ואם חששנו שחלק מסוגי המאכלים יחוסלו עד אז – הרי שהתבדינו. חדר האוכל היה גדוש בחבורה צוהלת של סוכני ועובדי חברת ביטוח שכנראה הגיעו ליום כיף בחיפה, ובחרו להשביע את רעבונם במלון. מלצר יעיל ואדיב, לצד מנהל חדר האוכל ועובדת המטבח – דאגו להשלים במהירות את כל מה שחוסל או התמעט, כך שבכל זמן נתון היה המבחר כלו לרשותנו.

שדרות בן גוריון הוא הרחוב הכי יפה בחיפה, ואין תייר שמפספס אותו, כי ממש מעליו מתנוססים הגנים הבהאים המפורסמים. מטבע הדברים, רחוב כזה מוצף במסעדות ובתי קפה, אבל הם משגשגים בעיקר בשעות הצהרים והערב, כך שהאופציה לארוחת בוקר במלון קולוני הינה מבורכת, ומתווספת להיצע הקיים במושבה הגרמנית.


אז מה היה לנו שם?

כעשרה סוגי גבינות; ביצים בשלל צורות: חביתה, קשה או שקשוקה; פסטה מוקרמת, פשטידות וקישים; בורקס, תפוחי אדמה אפויים; סלטים שונים; סלט יווני; סלט טונה; חומוס ביתי; לחמים; דגים כבושים ומלוחים; ממרחים; חמאה; מעדנים; יוגורט; ריבות; קורנפלקס; מוזלי; חלווה; דבש; מגוון לחמים; מכונת קפה עם פולים קלויים; מיצים טבעיים; פירות טריים, פירות מיובשים, מבחר עוגות ומאפים.

המלצר דאג לפנות במהירות את הכלים מהשולחנות שהתפנו, החליף מפיות וסכו"ם משומשים, והגיש לנו קפה חם וחזק.

במקומות רבים שמציעים בופה, נאלצים הסועדים לנחש את מהות אחדים מהמנות והממרחים והמטבלים המוגשים, ולא פעם – או שהם מפספסים ומוותרים על מה שיכול היה להיות ערב לחיכם, או שהם עורמים על צלחתם מכל הבא ליד, טועמים ומשאירים את הרוב בצלחת.


כאן, היעילות באה לידי ביטוי גם בעשרות שלטים קטנים, שמפרטים ליד כל סוג מזון את מהותו. יוצא דופן מבחינה זו היה לחם פרוס בצבע אדמדם, שלא קשה היה לנחש שהוא מכיל גם סלק, ושמועה גונבה לאוזני שלפעמים יש גם לחם גזר, ולא קשה לנחש שצבעו יהיה כתמתם...


הארוחה כשרה.


כתובת: שדרות בו גוריון 28, חיפה.

טלפון: 04-8513344

אתר אינטרנט: www.colony-hotel.co.il

כתובת דוא"ל: info@colony-hotel.co.il

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.