הליטיגטור / יעקב אבימור / הוצאה עצמית.

הליטיגטור

יעקב אבימור / הוצאה עצמית

בסוף דצמבר 72, טרום מלחמת הכיפורים, היה יעקב אבימור, אחד מעורכי הדין המובילים בישראל, בתעלה, מחכה להוראות. אבל במקום הוראות קרב הוא קיבל הודעה מצמררת: "אביך נחטף בתאילנד". 

האב שנחטף, שגריר ישראל בלאוס וקמבודיה, ונצר לשושלת יואל משה סלומון, הגיע לרוע מזלו באותו יום לשגרירות בבנגקוק. מחבלים חמושים מארגון ספטמבר השחור, פשטו עליה, כפתו את הישראלים שהיו בבניין, ודרשו תמורתם את שחרורו של קוזו אוקמוטו ועוד 36 אסירים. הם איימו שיפוצצו את השגרירות אם זה לא יקרה. למזלו של אביו המחבלים לא קלטו שיש להם בידיים שגריר. 

התאילנדים זעמו על הפשיטה הזו וסירבו לנהל מו"מ. המחבלים, שהבינו שהפסידו בקרב הסכימו לשחרור הישראלים תמורת בן ערובה, עד שיעברו למדינה ידידותית להם. למרבה הפלא, שגריר מצרים בתאילנד התנדב להיות בן הערובה. במסגרת היערכות הישראלית מוקדמת, צוות של סיירת מטכ"ל נשלח לתאילנד ועו"ד אבימור (המכונה בפי כולם "יעיו") התמנה להיות נציג משפחות החטופים. גולדה מאיר ניהלה משא ומתן מוצלח, ביד רמה, בתחכום ועם אפס הדלפות על תוכניות השחרור. 

זהו סיפורו של נער שנטמע בתרבויות זרות ורחוקות, של ליטיגטור שמגיע על אופנוע כבד לבית המשפט, של הרפתקן שרצה לטרוף את העולם ושל איש משפחה מסור. בספר פורש אבימור גם את משנתו לגבי העיסוק בליטיגציה ומתאר את דרכי החשיבה והפעולה המקוריות שסייעו לו לנצח בקרבות משפטיים שנראו אבודים מראש.

מרגע לידתו של הליטיגטור "יעיו" כל הסיפור היהודי והישראלי טמון בו. אח של סבא רבא שלו הוא יואל משה סלומון והוא עצמו נקרא על שם שניים: גם על שם דודו, שנרצח בפיגוע במלון המלך דוד וגם על שם סב מהצד השני שנרצח על ידי הנאצים. סבו מצד אבא, היה היהודי האשכנזי הראשון שהתגורר בירושלים, (אחרי שרימה, למד ערבית וטען שהוא מעדות המזרח), ובסופו של דבר – היה נרצח הטרור הראשון בארץ ישראל. 

סיפור חייו יוצא כעת בספרו "הליטיגטור". הסיפורים שלו מובילים לישראל של פעם. למשל – על בן כיתתו יפה התואר יוני נתניהו ועל אחיו הצעיר, בנימין. בנוסף, הוא חתום על תקדימים משפטיים יוצאי דופן בתחום המשיק בין רפואה, למשפט. משרדו מוגדר בעשור האחרון כמשרד מוביל בתחומי הנזיקין, הרשלנות הרפואית וניהול הון משפטי על פי דירוג החברות הבינלאומי BDI ו- DUN’S 100.


155 עמודים.