בריוש

בשנת 2011 החליטה הקונדיטורית חגית שטרן לעזוב את עבודתה כמנהלת לוגיסטית בחברת הרכבים העולמית "פורד" בבלגיה, כדי להגשים חלום ישן שלה. את רזי הבולונז'ורי והאפייה הצרפתית היא למדה ב-Perpigan שבצרפת, ולאחר

אוקטגון מארחת את יקב וורטמן

מסעדת אוקטגון הוותיקה, שפועלת כבר 17 שנים, הנהיגה לאחרונה מסורת חדשה – פעם בחודש היא מציעה ארוחת קונספט שמשלבת מנות ויינות שתואמים להן. מחיר ארוחה כזו היא בסך 200 ₪ לסועד, והמנות הן...
דף הבית >> תיאטרון ומחול >> מחול >> אילנה פסטרנק: לרקוד זה לחיות
 

 

אילנה פסטרנק: לרקוד זה לחיות 


 

כאשר מוזכר שמה של אילנה פסטרנק, עולה מיד לתודעה להקת בלט חיפה, שהקימו היא ובעלה אדם ז"ל ## חלום שהפך למציאות ועבר עם הזמן כמה גלגולים ## החלום עדיין חי וקיים, ואלפי תלמידים ותלמידות מהעבר וההווה  


 
צילומים: יוסי שרם
 
מאז עלייתה ארצה מאוקראינה, במהלך מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973, עוסקת אילנה פסטרנק בהוראת בלט, והיא העמידה דורות רבים של רקדנים, חובבים ומקצועיים כאחד. רבים מתלמידיה הפכו בעצמם עם השנים למורי מחול ובלט ברחבי המדינה וגם מחוצה לה.
 
אילנה פסטרנק נולדה באוקראינה בשנת 1947. אבא שלה היה גנרל בצבא האדום, ובדיוק אז העבירו אותו עם משפחתו אל גבול פינלנד, כך שעד גיל חמש גדלה אילנה בעיר צפונית מאוד בגבול רוסיה פינלנד. "דוד של אבא שלי היה רופא העיניים של סטלין," מספרת אילנה, "ורצחו אותו במסגרת משפט הרופאים היהודים. התחילו אז גם לנקות את הצבא מיהודים. בגלל הקשר המשפחתי, פיטרו את אבי מהצבא. בלילה הוא ברח משם ועשה את דרכו אל הבית בו נולד ביערות בלרוס. אני ואמי עברנו לאוקראינה, אבא הצטרף אחרי שנתיים. אמי היתה עם השכלה משפטית ועבדה במשטרה. גרנו באודסה."
 
הרומן של אילנה עם הבלט התחיל בגיל תשע, בזכות חברה שנרשמה לחוג בלט והשתעממה ללכת לשם לבדה. היא שכנעה את אילנה להצטרף. "אחרי שנה, המורה כבר המליצה לאמי לרשום אותי לאקדמיה למחול. שאלתי את אמי מה עושים שם, והיא ענתה לי שלומדים מקצוע ועובדים בזה. חשבתי שזה יהיה כיף גדול לרקוד כל היום, לצאת מוקדם מהבית בבוקר, לחזור בערב. ממש כמו אימא שלי, שיצאה בבוקר וחזרה בערב, אבל עבודתה בהחלט לא עברה עליה בריקודים..."

 
אילנה, שירלי ואדם פסטרנק ז"ל

בגיל 13 היא עברה לאקדמיה למחול הנחשבת של קייב. "גרתי שם בפנימייה, רחוק מהבית. הייתי ילדה מפונקת, אבל אהבתי לרקוד, ובבית היו קצת בעיות. רק בחופשים הייתי נוסעת הביתה. הבעיה היחידה מבחינתי היתה שנתנו לנו מעט אוכל, חצי תפוח ודייסה בדרך כלל, כי זו היתה תקופה מאוד קשה ברוסיה של אחרי המלחמה. פעם בחודש אמי היתה מגיעה עם אוכל, מביאה נקניקים וכל טוב, לא מאכלים כשרים במיוחד, וכל חמש הבנות בחדר נהנו מזה... גם הן קיבלו מההורים וחלקנו בינינו הכול."
 
"בגיל 17 וחצי סיימתי את האקדמיה, והתקבלתי ללהקה של בלט קייב. היה נחמד לחיות בקייב, בירת אוקראינה, אבל אחרי שנתיים חזרתי לאודסה, כי היה לי יותר קל לחיות שם בבית ההורים. רקדתי בלהקת האופרה-בלט של אודסה, והתקדמתי עד שהגעתי לתפקיד סולנית ראשונה."
 
בשנת 1970 נפתחו קצת השערים של רוסיה ואוקראינה לכיוון מדינת ישראל. אבא שלי היה מאוד ציוני, והושפע מאוד מניצחון ישראל במלחמת ששת הימים. במהלך המלחמה הוא היה צמוד לטרנזיסטור במשך כל השבוע, והרגיש שייכות לישראל. הוא התרגש מאוד מהניצחון, ואמר בגאווה שהנה גם היהודים יכולים להיות חיילים טובים, ולא כמו שלכלכו עליהם בצבא הרוסי. לצערי, הוא נפטר ב-69, ולא זכה לעלות ארצה."
 
"ב-1970, כשהתחילה העלייה, הציונות של אבא חלחלה גם אליי, והגשתי בקשה לעלות. מי שביקש לצאת, עשו לו חיים קשים מאוד. לא בקלות נתנו את הוויזות. לקח שלוש שנים עד שאישרו לי. ב-1973 עליתי סוף סוף ארצה. אמי ואחותי נותרו שם. לאמי היה סיווג בטחוני גבוה, אבל שנה מאוחר יותר היא בכל זאת הצליחה לצאת משם אחרי ששילמה בדיעבד עבור לימודיה."
 

העולה החדשה נשלחה אל אולפן בנהריה, ששכן בבית המלון לאופר. היו שם הרבה אקדמאים מהאינטליגנציה בעילית של רוסיה. רובם ישבו מתוסכלים ובחוסר מעש, כי לא נמצאה להם עבודה שתאמה את כישוריהם.
 
אילנה הספיקה לשהות שם שבוע אחד בלבד, משום שביום בהיר אחד במהלך נובמבר הגיעה אליה נציגה של הסוכנות היהודית, ואמרה שמחפשים בחיפה מורה לבלט. "לא רציתי לנסוע, כי לא ידעתי עברית, והכול היה עדיין חדש ולא מוכר עבורי. האחרים דחפו אותי כן ללכת, כי אם מציעים לי עבודה – אסור לי להחמיץ. הם עצמם המתינו שם שנה או יותר בלי עבודה. נשמעתי להם, והגעתי לחיפה. קיבלה אותי לעבודה גברת ליה שוברט, שלימדה באודיטוריום חיפה. כל הבנות הנחשבות של חיפה למדו אצלה."
 
"לא דיברתי אז אפילו מילה אחת בעברית," היא נזכרת. "אחת הפסנתרניות עזרה לי בתרגום לעברית ולרוסית. גם נראיתי שונה לגמרי מהאנשים שם. אלגנטית כזו עם עקבים גבוהים, חצאית צמודה. כולם הצביעו עליי. משכתי תשומת לב חיובית. לשמחתי, אהבו אותי. זה היה ממש מרכז תרבותי. ליה היתה דמות מיוחדת. אישיות של ממש שבלטה גם במראה המיוחד שלה. לפני שהיא הגיעה ארצה היא ניהלה את האקדמיה למחול של שבדיה. לימדתי את הקורס למורים שלה. היו לה מורים טובים מאוד, שעד היום מלמדים מחול ובלט, בחיפה ובארץ כולה. עשיתי כוריאוגרפיה, ואחרי הצהרים לימדתי ילדים. ממש עבדתי נון סטופ."

 

שם גם פגשה את אדם פסטרנק, שהפך להיות בעלה. אדם ז"ל, חיפאי במקור שאותו זמן היה רקדן וסולן בתיאטרון הבלט פיטסבורג, הגיע בקיץ לבקר את הוריו בחיפה, ובאותה הזדמנות קפץ לומר שלום גם למורתו לשעבר, ליה שוברט. "ככה הכרנו. הייתי עם שמלה ארוכה ועקבים גבוהים, והייתי צריכה לצאת לתל אביב למבחנים עם הכיתה. אדם אמר שהוא יכול לתת לי טרמפ, כי הוא נוסע לקבל אישור יציאה מהארץ מהצבא. אחרי אותו טרמפ, הוא כבר נשאר בארץ. אני עזבתי את ליה, ופתחנו יחד בית ספר לבלט בבית אבא חושי, שרק נפתח אז, בשנת 1976. נולדו לנו שני ילדים, ורק מאוחר יותר כשרצינו לקחת משכנתה לבית, גם טרחנו להתחתן. לקחנו בייביסיטר לשמור על הילדים, ונסענו להתחתן ברבנות בהדר. סיימנו ללמד בבית אבא חושי בשעה שבע, התלבשנו מהר בשירותים של המקום בבגדים חגיגיים, ונסענו לרבנות להתחתן..."
 
הסטודיו לבלט בבית אבא חושי גדל והתרחב. "בשנתיים הראשונות היה קצת קשה, אבל עם הזמן הגיעו עוד ועוד ילדים. חלק מהם למדו בחינם, כי להורים לא היה כסף, ולאדם היתה אידיאולוגיה קשוחה – לפתוח בית ספר למחול, שגם יהפוך עם הזמן ללהקת בלט שתייצג את חיפה, ולשם כך היה לו חשוב לקלוט תלמידים מוכשרים גם אם לא היתה להם אפשרות לשלם. לרוב הילדים אפילו לא היו בגדים מתאימים. אבל אנחנו היינו צעירים ונחושים לבנות להקת בלט."
 
בסופו של דבר זה התגשם, אבל לא נגמר בטוב. "בית הספר התפתח מאוד. תלמידים הגיעו מכל מיני מקומות בארץ, אבל לא היה לנו גב של עירייה. שילמנו שכירות גבוהה. התלמידים שלנו קיבלו מילגות של קרן שרת אמריקה. בשלב מסוים קיבלנו מהקרן כסף לרכישת פרקט באולם בבית אבא חושי. אבל אחרי עשר שנים שם, בשנת 1986, רצתה העירייה שנכפיל את דמי השכירות. לא יכולנו לגלגל את העלות על התלמידים, כי לא היה להם כסף. נאלצנו לעזוב את בית אבא חושי, ועברנו לרחוב יפה נוף, ואז כבר היתה לנו להקת בלט, להקת בלט חיפה, שהורכבה בעיקר מבני ובנות 16-17. כבר באותה שנה נסענו לתחרות בינלאומית למחול קלאסי."
 
"משם עברנו ב-1992 להיכל הספורט רוממה. גם שם שיפצנו והשקענו, והגענו להרשמה של 700 תלמידים. באותה תקופה הגיע גל העלייה הגדול מרוסיה, והצטרפו אלינו תלמידים רוסים רבים, שבאו ללמוד בחינם כי לא היה להם גרוש. רבים מהם היו רקדנים מקצועיים. כיום הם מורים נחשבים. גם משרד החינוך התחיל לסייע לנו, והפקנו קונצרט מחול שחלק ממנו היה מוסיקה מקורית שנכתבה במיוחד לקונצרט. גם הסוכנות היהודית סייעה במימון חלק ממשכורות הרקדנים. הפקה נוספת שעשינו היתה 'כרמן'. ראש העירייה דאז, עמרם מצנע, הגיע עם הפמליה שלו להופעה, והוא התמלא גאווה, ואמר שאנחנו להקת הבולשוי של חיפה. הוא הבטיח תמיכה. אבל התמיכה לא הגיעה, ולכן גם משרד החינוך לא עזר, כי המשרד היה אמור לתת שני שקל על כל שקל שהעירייה תשקיע. אבל באותה שנה, 1995, התקציב הלך למקומות אחרים, ונאלצנו לפרק את הלהקה."
 
לאורך השנים, אילנה ואדם פסטרנק פיתחו שיטה ייחודית ללימודי המחול, המשלבת את המיטב של האקדמיה האמריקאית ושל הרוסית (ווגנובה). ב-1996 חלה אדם פסטרנק בסרטן. "פירוק הלהקה השפיע עליו לא טוב. אחרי שנתיים, בפברואר 1998, הוא נפטר, ונאלצתי לסגור את בית הספר. אבל אני ממשיכה לעבוד כמורה לבלט עד עצם היום הזה, בבית ספר פרטי משלי – מרכז מחול אילנה פסטרנק. על הפוסטר עדיין כתוב: 'בלט חיפה'."
 
מרכז הבלט של אילנה פסטרנק נמצא ברחוב דיזרעאלי 54, במבנה של בית הספר נתיב אליעזר.  הבת שירלי תפסה עם הזמן את מקומו של אדם. שירלי, 35, החלה את דרכה המקצועית בלהקת "בלט חיפה", סיימה ב-1994 את לימודיה באקדמיה למחול באמסטרדם, ועבדה כרקדנית וסולנית בלהקת בת דור ובלהקת המחול הקיבוצית. משנת 2003 היא עובדת כמורה וכוראוגרפית במחול קלאסי וג'אז.
 
אילנה, איך זה לעבוד עם הבת?
 
"אנחנו מסתדרות טוב מאוד. הילדים מאוד אוהבים אותה. היא כמו מגנט. היא התחילה בתור ילדה בת ארבע ללמוד אצלנו. מגיל 13 ועד 16 נסעה לקורסי קיץ בניו יורק, ובגיל 16 עברה לגור בפנימייה המלכותית של הולנד באמסטרדם. קיבלה שם מילגה ותנאים מצוינים. כשהגיע הזמן להתגייס היא התעקשה לחזור ארצה וללכת לצבא, ובהמשך רקדה בבת דור.  הילד שלה בן חמש, אבל הוא לא רוצה לרקוד כי לטענתו זה רק לבנות לרקוד. שמו אדם, והוא נקרא על שם בעלי המנוח."
 
וזה נכון? בלט נועד לבנות בלבד?
 
"בהחלט לא, אבל יש כאלה שמאמינים שבנות מיועדות לבלט, ושבנים צריכים ללכת ללמוד קראטה... יש לנו גם בנים, כמובן. הם רוקדים בחוגים של היפ הופ וגם בבלט קלאסי. העולם כולו לא חושב שזה מקצוע של בנות. להיפך, בהרבה להקות בלט, הבנים הם המובילים, וזה נחשב למקצוע אקסלוסיבי, שלא כל אחד יכול להתקבל אליו. בלט הוא בסיס לכל מחול שקיים, גם עבור להקות של מחול מודרני."
 
לקראת סוף חודש ספטמבר יתקיים באולם המשמש את המרכז למחול של אילנה פסטרנק ברחוב דיזרעאלי, המופע השנתי הגדול בהשתתפות כל תלמידיה ומוזמנים רבים. זהו מופע פתיחת השנה, שידגים להורים את סוגי הבלט שילמדו ילדיהם.
 
 
כדאי לדעת:
 
המרכז למחול מנוהל על ידי אילנה ושירלי פסטרנק, אשר ממשיכות את הדרך של "בלט חיפה". בסטודיו ניתנים שיעורים במקצועות: בלט קלאסי, משחקי מחול, ג'אז (הי-הופ וברייקדאנס, חוג להכשרת מורים ושיעורים פרטיים לרמות המתקדמות.
 
בלט קלאסי
 
אמנות הבלט הקלאסי מבוססת על טכניקת ביצוע קפדנית ומדויקת בשילוב עם מוסיקה. היא מדהימה ביכולתה לבטא עולם שלם של תחושות ורגשות. 
בלט קלאסי בונה יציבה נכונה, מפתח גמישות ומחזק את הגוף, לכן הוא מהווה בסיס למגוון סגנונות המחול הקיימים בעולם: ריקודי אופי ועם, נאו-קלאסי, מודרני, ג'אז וכו'.
עבודה פיסית רבה נדרשת מרקדן בלט כדי לבנות גוף חזק ויפה, כך שכל תנועה ותנוחה שלו מבוקרת ונכונה אך נראית קלה וחופשית בביצוע. בלט קלאסי לא נגמר בהזעה ליד הבר, הוא מפתח יכולת הבעה עצמית ואינטליגנציה רגשית, כמו כן גם ביטחון בהופעה מול הקהל. כאשר ילד בא לשיעור בלט, הוא נדרש בו זמנית: להאזין למוסיקה, להקשיב להסברי המורה ולשלוט בגופו; הדבר מקנה לו יכולת ריכוז ומשמעת עצמית.


ג'אז והיפ-הופ

מקורו של הג'אז היפ-הופ בסוף שנות 50 שבאמריקה. סנגנון ריקוד זה משלב מוסיקה פופולרית מכל העולם. ג'אז היפ-הופ משתמש בטכניקת ריקוד מודרני המפתחת קורדינציה, שמיעה מוסיקלית וחוש קצב. עם השנים התפתח הג'אז היפ-הופ לסגנונות של היפ-הופ, סטרית ג'אז, פאנקי. הטכניקה הינה עכשוית, משפרת את הגמישות, היציבות והשליטה בגוף. ריקוד הג'אז היפ-הופ סוחף לצלילי מוסיקה קצבית ומקפיצה.
שיעורי הג'אז היפ-הופ ניתנים לילדים החל מגיל 9-10 ומומלץ לשלבם עם בסיס קלאסי.
 

משחקי מחול והכנה למחול

גילאים: 3.5-5.5 שנים.
תדירות ומשך השיעורים: פעם בשבוע, כל שיעור 45-55 דקות. 
תוכן השיעורים: ריתמיקה, תרגילי גמישות, תנועה עם מוסיקה עם דגש לפיתוח קואורדינציה וחיזוק הגוף. תוך כדי המשחק ילדים לומדים לשלוט בגוף ולזוז בקצב המוסיקה. שיעורים אלו מהווים הכנה מצוינת להמשך לימודים של כל סוגי המחול ובנוסף מפתחים לילדים בטחון בהבעה עצמית ויכולת ריכוז.


חוג להכשרת מורים

מטודיקה ופרקטיקה של לימודי בלט קלאסי מגיל 4 ומעלה.
הקורס כולל: שיעורי מוסיקה לבלט, שיעורי אנטומית גוף האדם, בניית שיעורים ותוכנית לגילאים ורמות שונות, איך לבנות גוף לילד עם נתונים לא אידיאליים, נסיון פרקטי בבנייה ומתן שיעורים לילדים.

החוג ניתן רק לרקדנים עם בסיס קלאסי מקצועי ומורים למחול במקצועות שונים.
הקורס יינתן פעמיים בשבוע בשיעורים של עד 10 מתלמדים בקבוצה.

 

סניף חיפה:

רחוב ד'ישראלי 58, חיפה

טלפון - 054-2025959

סניף נשר:

רחוב החרושת 12, בית העובד חברת החשמל, נשר

טלפון - 052-6770146


 
 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ שלח משוב

כיצד לבחור את האבוקדו המנצח

כיצד לבחור את האבוקדו המנצח
החורף בפתח ובמדפי הפירות בסופר כבר ניתן למצוא זני אבוקדו בשלים וטעימים. הפרי הבריא והחשוב הזה, המכיל בעיקר שומן בלתי רווי הבריא עבורנו, מכיל בנוסף כמות גבוהה של ויטמיני B, A, E, C ויטמין K וחומצה...
קישור לעמוד המלא

ליבירה: סופשבוע חריף מאוד!

ליבירה: סופשבוע חריף מאוד!
במסעדת ליבירה החליטו לרקוח עבורכם פסטיבל חריף של סופ"ש ארוך ולוהט במיוחד הכולל מנות לוהטות עם פלפלים כמו צ'ילי תאילנדי, צ'יפוטלה, חלפניו, הבנרו, שאטה, פלפל ג'ולוקיה ועוד. תפריט הפסטיבל החריף שרקח השף.
קישור לעמוד המלא

רשת B-FRESH השיקה סניף חדש בקריון

רשת B-FRESH השיקה סניף חדש בקריון
רשת משקאות הבריאות B-FRESH השיקה בסוף השבוע האחרון את הסניף החדש ה-15 בקניון הקריון בקריית ביאליק. הגיע לברך את ניב כהן מבעלי הרשת,גיא קרן מנכ"ל הקניון שנהנה יחד עם כל המבקרים משייק בריא ומרענן...
קישור לעמוד המלא

פאפא ג'ונס: מבצע אקסטרה פריידיי

פאפא ג'ונס: מבצע אקסטרה פריידיי
רשת הפיצריות פאפא ג'ונס יוצאת במבצע אקסטרא פריידיי ותציע ללקוחותיה בכל יום שישי - פיצה מרגריטה משפחתית +5 תוספות ב-55 ₪ כל אחת, בקנייה של 2 פיצות דרך האתר בלבד, בכל סניפי הרשת. רשת הפיצריות פאפא...
קישור לעמוד המלא

רשת BBB משיקה מנות חדשות בתפריט קיץ 2018

רשת BBB משיקה מנות חדשות בתפריט קיץ 2018
הצוות הקולינרי של רשת BBB, בראשותו של שף אילן פנחס, פיתח מנות חדשות שמתווספות לתפריט קיץ 2018. המנות החדשות כוללות המבורגרים מיוחדים, לרבות המבורגרים צמחוניים, מנות עיקריות מגוונות, מנות ראשונות...
קישור לעמוד המלא

יקבי כרמל: חגיגת יין וארוחת ערב מפוארת לקראת ראש השנה

יקבי כרמל: חגיגת יין וארוחת ערב מפוארת לקראת ראש השנה
יקב כרמל הוותיק, שהחל לפעול בשנת 1892, פתח את שעריו לחגיגה של יין וארוחת בשרים נהדרת לכבוד החגים הקרבים ובאים. המארחים היו נדב ארנס (מנכ"ל יקבי כרמל) ויפתח פרץ (היינן הראשי של יקבי כרמל), שהשיקו...
קישור לעמוד המלא

פתיחה חגיגית למסעדת מקאו

פתיחה חגיגית למסעדת מקאו
מאות אנשים הגיעו בערבו של יום שני, 30 ביולי אל מסעדת 'מקאו' שפתחה את שעריה במושבה הגרמנית שבחיפה. המסעדה, בבעלותם של צביקה לוי ואיסמעאיל חלפו, מביאה בשורה אסיאתית קולינארית חדשה לחיפה. השניים לא...
קישור לעמוד המלא

הזרע: חידושים של פירות וירקות לראש השנה 2018

הזרע: חידושים של פירות וירקות לראש השנה 2018
"הזרע" מרכזת מאמצים ביצירת ערך מוסף משמעותי לכל אורך שרשרת האספקה, באמצעות טיפוח ממוקד של זנים ייחודיים של זרעי ירקות ופירות. כבר בימים אלו ניתן למצוא ברשתות שיווק מספר זנים ופיתוחים של "הזרע" שזכו...
קישור לעמוד המלא

פטריקס כובש את הקריות

פטריקס כובש את הקריות
רשת הברים האירים "פטריקס" מתרחבת, והיא השיקה כעת את הסניף השמיני והחדש שלה במתחם ביג קריות. סניף גדול, מעוצב ומזמין שמכיל כ-200 מקומות ישיבה. פאב פטריקס יכול להיות נפלא לחגיגות פרטיות, מפגשי חברים...
קישור לעמוד המלא

הסירים של קאטי - לאן נעלמו המסעדות הרומניות?

הסירים של קאטי - לאן נעלמו המסעדות הרומניות?
שישי, 12 בצהרים. במסגרת פסטיבל מטבח/אמנות שנערך בעיר התחתית של חיפה במהלך הסופ"ש האחרון, התקיימה במסעדת 'הסירים של קאטי' ברחוב קיבוץ גלויות 34, ארוחה על טהרת האוכל הרומני הביתי, כשבמהלכה התקיים גם...
קישור לעמוד המלא

ליקר מרקט משיקה את משקאות הקיץ

ליקר מרקט  משיקה את משקאות הקיץ
חנות היין והמשקאות "ליקר מרקט XO" בבעלותה של חגית כץ, שבמרכז ביג קריות, השיקה בשבוע שעבר, באירוע למוזמנים בלבד, את משקאות הקיץ המובילים. למעלה מ-100 מוזמנים שנמנים על רשימות הסלב הנכונות הגיעו לטעום..
קישור לעמוד המלא

נשים מבשלות: סיורי רמדאן בעכו העתיקה

נשים מבשלות: סיורי רמדאן בעכו העתיקה
המציאות הקשה בארץ היא שלנשים מבוגרות בפריפריה יש מעט מאוד אפשרויות תעסוקה. אפילו אם יש להן השכלה מקצועית, היצע העבודות הינו מאוד מצומצם. מיזם חברתי כלכלי בשם "נשים מבשלות" רוצה לשנות את המצב הקיים...
קישור לעמוד המלא

רק בשר: מנת sizzling לוהטת ומבעבעת

רק בשר: מנת sizzling לוהטת ומבעבעת
רק בשר, הרשת אשר הביאה את הבשר הישראלי לקדמת הבמה ומאכילה אלפי סועדים בשבוע, ממשיכה להפתיע ולחדש בתחום הבשר ומציעה מנה ייחודית וחדשנית. המנה נקראת sizzling מלשון sizzle, וכשמה כן היא...
קישור לעמוד המלא

בלאק: תפריט חברתי לקראת המונדיאל

בלאק: תפריט חברתי לקראת המונדיאל
רשת בלאק בורגר יוצאת בתפריט חברתי חדש לקראת שידורי המונדיאל, כאשר בכל התקופה הספורטיבית, יוצע תפריט ייחודי לחברים הכולל קומבינציות אוכל, בירה ושתייה במחירים מאתגרים!...
קישור לעמוד המלא

איטליאנו דה לה קוסטה: סעודת אלף לילה ולילה

איטליאנו דה לה קוסטה: סעודת אלף לילה ולילה
את מסעדת 'איטליאנו דה לה קוסטה' אני אוהב במיוחד, ולכן כאשר התקשרו ושאלו אותי אם אני ספונטני ובא לי להגיע לסעודת אלף לילה ולילה שם, מיד עניתי בחיוב. הסעודה הזו התקיימה ביום רביעי, 9 במאי, במסגרת...
קישור לעמוד המלא

לייבסיטי - בניית אתרים